Startsidan | Konserter | Historik | Cassels | Länkar | Notbiblioteket | Bildgalleri | Gästbok | Kontakta oss

Konserter >> Guldkorn från operans värld

2014-11-16

Tid och plats: Cassels konserthus, Grängesberg kl 17:00

Medverkande:
Charlotta Larsson, sopran
Stefan Dahlberg, tenor
Percy Helin, baryton
Grängesbergs Orkesterförening
Kören Chorum Cantiqum
Grangärde och Säfsnäs kyrkokörer

Välkomna till en konsert med idel välkända sånger och arior från operavärlden med musik av Puccini, Verdi, Bizet, Mozart med flera. På repertoaren: sånger ur operor som La Boheme, Tosca, Carmen, Turandot , Aida med flera.

Charlotta Larsson

Sångsolister är sopranen Charlotta Larsson som har gjort stor succé i sommar i Opera på Skärets uppsättning av Otello, samt tenoren Stefan Dahlberg före detta sångare på Operan i Stockholm och välkänd i bygden som initiativtagare till Kulturfestivalen i Gravendal, där han också har sitt sommarställe. Ur Grängesbergs Orkesterförenings violinsektion stiger Percy Helin (baryton) från Ställdalen fram för att också sjunga ett par sånger. Sångarna ackompanjeras av Grängesbergs Orkesterförening under ledning av Erik Nordström och medverkar gör även kören Chorum Cantiqum från Ludvika samt Grangärde och Säfsnäs kyrkokörer. Biljetter: Turistbyrån 0771-626262, www.visitsodradalarna.se samt i Cassels på konsertdagen. Entré: 240:- + serviceavgift. Arr: Konsertföreningen.

Grängesbergs Orkesterförening | E-post: info@grangesbergsorkesterforening.se | © Produktion: Jerry Olsson WebDesign