Startsidan | Konserter | Historik | Cassels | Länkar | Notbiblioteket | Bildgalleri | Gästbok | Kontakta oss

Konserter >> Vårkonsert

2018-05-27

Som brukligt är vid orkesterföreningens vårkonserter blir det en varierad och lättsam konsert med vårlig sång och musik, klassiskt, schlagers med mera. Medverkar gör, förutom Grängesbergs orkesterförening, också Chamber Strings och slagverksgruppen Frusta från Västerbergslagens kulturskola samt solisterna Heidi Baier sång och Sebastian Karlsson valthorn.

Grängesbergs orkesterförenings ledare Erik Nordström har för vana att vid lämpligt tillfälle plocka fram musiker ur de egna orkesterleden som solister. I denna konsert är det den unge och ambitiöse valthornisten Sebastian Karlsson som kommer att vara solist i Hornkonsert nr 1 av R Strauss. Heidi Baier är kanske mest känd som vissångerska men hon har breddat sin repertoar och i Cassels kommer hon bland annat sjunga några Jules Sylwainsånger med orkestern. På Grängesbergs orkesterförenings repertoar står bland annat ett potpurri ur musikalen Sound of Music, Ungersk dans nr 5 av Johannes Brahms och Sommarsång av Wilhelm Peterson-Berger.

Medverkande
Grängesbergs orkesterförening under ledning av Erik Nordström
Chamber Strings från Västerbergslagens kulturskola
Slagverksensamblen Frusta från Västerbergslagens kulturskola

Solister
Heidi Baier, sång
Sebastian Karlsson, valthorn

Plats: Cassels konserthus, Grängesberg
Datum: 2018-05-27
Tid: kl 17.00
Entré: 180 kr. Biljetter säljs vid entrén.

Arrangör: Cassels konsertförening i samarbete med Västerbergslagens kulturskola och Sensus.

Grängesbergs Orkesterförening | E-post: info@grangesbergsorkesterforening.se | © Produktion: Jerry Olsson WebDesign