Startsidan | Konserter | Historik | Cassels | Länkar | Notbiblioteket | Bildgalleri | Gästbok | Kontakta oss

Konserter >> Vårkonsert i Cassels Grängesberg

2014-05-25

Söndagen den 25 maj klockan 17.00 är det dags för Grängesbergs Orkesterförenings traditionella vårkonsert i Cassels.

Arr: Cassels Konsertförening i samarbete med Västerbergslagens Kulturskola och Sensus Entré: 150:- Skolungdom fritt. Biljetter säljs i Cassels innan konserten.

Konserten bjuder på en vårbukett med trivsam repertoar från klassiskt till musical. På podiet finns förutom Grängesbergs Orkesterförening, också Kulturskolans stråkorkester Chamber Strings, som bland annat kommer att spela en vårlig Tango och Czàrdàs av Gunnar Morén, samt ett par satser ur Haydns kända symfoni nr 100.

Sångsolisterna Angelica Bengts, till vardags sånglärare på kulturskolan, samt Thomas Björnhager från Smedjebacken, kommer bland annat att bjuda på en hel del musicalrepertoar ur Chess, Les Miserables och Fantomen på Operan.

De två andra solisterna är ludvikaflickorna Linn Eldestrand som tillsammans med orkestern spelar en sats ur Cassadeseus´violinkonsert, samt Frida Holmberg som spelar den kända andantesatsen ”Elvira Madigan” ur Mozarts pianokonsert nummer 21.

Dirigenter under konserten är Anna Vikersjö, Eva-Helena Morén samt Erik Nordström.

Grängesbergs Orkesterförening | E-post: info@grangesbergsorkesterforening.se | © Produktion: Jerry Olsson WebDesign