Startsidan | Konserter | Historik | Cassels | Länkar | Notbiblioteket | Bildgalleri | Gästbok | Kontakta oss

Konserter >> Vårkonsert

2015-05-10

Vårkonsert med Grängesbergs orkesterförening tillsammans med Västerbergslagens kulturskolas Chamber Strings.

Plats: Cassels konserthus, Grängesberg
Tid: 17:00

Grängesbergs Orkesterförenings vårkonsert i Cassels, under Erik Nordströms ledning bjuder, som vanligt på ett högst varierat program med ett vårligt tema. Årets gästsolist är Heidi Baier, välkänd sångerska i bygden, som för första gången kommer att sjunga med en symfoniorkester och det blir sånger ur Edith Piafs och Ulla Billquists repertoar. Chamber Strings från Kulturskolan medverkar och från Orkesterföreningens led stiger två unga solister fram: Linnea Faghén på viola som tillsammans med orkestern framför musik av Händel samt Adina Berg i en konsert för två oboe av Vivaldi där också hennes lärare Louise Sundqvist medverkar, även det tillsammans med orkestern.

Grängesbergs Orkesterförening | E-post: info@grangesbergsorkesterforening.se | © Produktion: Jerry Olsson WebDesign