Startsidan | Konserter | Historik | Cassels | Länkar | Notbiblioteket | Bildgalleri | Gästbok | Kontakta oss

Konserter >> Julkonsert

2015-12-20

Julkonsert – Grängesbergs orkesterförening, Fredagskören, Petra Jablonski, Geoffrey Cox

Traditionell julkonsert med Grängesbergs orkesterförening, Fredagskören och solisterna Petra Jablonski sång och Geoffrey Cox oboe. Petra Jablonski är en mångsidig sångerska med en repertoar som spänner från klassiskt till musikal och jazz. Hon har sjungit med orkestrar i flera olika länder och hon ger konserter runt om i Europa med pianisten Patrik Jablonski. För något år sedan arbetade hon som sånglärare i Ludvika och gjorde då också en konsert med orkesterföreningen i Cassels. Geoffrey Cox bodde under några år i Fredriksberg och medverkade då i orkesterföreningen. Numera bor han i Göteborg där han spelar oboe i Göteborgsoperans orkester. Dirigent för Grängesbergs orkesterförening är Erik Nordström och för Fredagskören Anders Haraldsson.

Datum: 2015-12-20
Tid: 17:00
Plats: Cassels konserthus, Grängesberg

Medverkande:
Geoffrey Cox - Engelskt horn
Petra Jablonski - Sång
Fredagskören - dirigent Anders Haraldsson
Grängesbergs orkesterförening - dirigent Erik Nordström

Entré: 190:- + serviceavgift.
Arrangör: Konsertföreningen i samarbete med Sensus.

Grängesbergs Orkesterförening | E-post: info@grangesbergsorkesterforening.se | © Produktion: Jerry Olsson WebDesign