Konserter >> Last Night of the Proms

2016-10-23

Last Night of the Proms

En festkonsert i brittisk anda

En konsert med Last Night of the Proms som tema.
Medverkande: Grängesbergs orkesterförening, Grangärdekören – Järnakören, Solister: Peter Resare sång – Linda Hellstrand sång och violin.

Det var ett antal år sedan sist men nu är det dags för tredje upplagan av Last Night of the Proms i Cassels; de tidigare promskonserterna har varit givna succéer.

Som vanligt blir det pompa och ståt med stor orkester, stor kör och solister där samtliga medverkande (drygt 100 personer) har lokal prägel. I dessa konserter är publikens medverkan viktig för att skapa feststämning där man deltar i allsång, blåser i pipor, viftar med flaggor och hattar.

Biljetter: Visit Södra Dalarna, tel 0771- 626262. http://www.visitsodradalarna.se samt i Cassels innan konserten. Entré kr 250:- + serviceavgift.
Servering i pausen.
Plats: Cassels konserthus, Grängesberg