Startsidan | Konserter | Historik | Cassels | Länkar | Notbiblioteket | Bildgalleri | Gästbok | Kontakta oss

Konserter >> Vårkonsert

2019-05-26

Vårkonsert med Grängesbergs orkesterförening tillsammans med Chamber Strings från Västerbergslagens kulturskola och solister på violin respektive sång.

Orkesterföreningen gläder sig att åter få tillfälle att samarbeta med violinisten Roger Olsson som i vårkonserten kommer att framträda som solist i Mendelssohns otroligt vackra violinkonsert. Roger Olsson är till vardags andre konsertmästare i Svenska Kammarorkestern i Örebro. Han växte upp i värmländska Forshaga där han som femåring började spela violin. Efter diplomexamina från såväl Kungliga Musikhögskolan i Stockholm som Musikhögskolan i Luzern i Schweiz, är Roger Olsson sedan 1995 anställd hos Svenska Kammarorkestern. Han är också primarie i Wirénkvartetten.

Datum: 2019-05-26
Tid: 17:00
Plats: Cassels konserthus, Grängesberg
Medverkande:
Grängesbergs orkesterförening
Västerbergslagens kulturskolas Chamber Strings
Dirigent - Erik Nordström
Violin - Roger Olsson, andre konsertmästare Svenska kammarorkestern, Örebro
Sång - Percy Helin

Biljetter: 180 kr säljes i Cassels entré från en timme före konserten, skolungdom fritt inträde.

Ur programmet:
Felix Mendelssohn - Violinkonsert i e-moll
Edvard Grieg - Morgonstämning, Våren, I bergakungens sal
Dessutom en del lättare repertoar

Konserten arrangeras i samarbete med Cassels konsertförening och

studieförbundet   Sensus firmamärke

Grängesbergs Orkesterförening | E-post: info@grangesbergsorkesterforening.se | © Produktion: Jerry Olsson WebDesign